Protože vlastně na každém cestování s malými dětmi je nejdůležitější kočárek, a to jak pro dítě, tak i pro toho, kdo ho tlačí. Cestovat s velkým kočárkem, který běžně používáte doma je zbytečné a nepohodlné – nesplňuje rozměry příručního zavazadla, nelze jej vzít s sebou na palubu letadla. Ttudíž ho musíte buď odbavit na přepážce v nadrozměrných zavazadlech (kde riskujete poškození) nebo jej musíte složit před dveřmi letadla (kde se na vás tlačí ostatní cestující, není kam položit dítě apod.). Pokud nemáte kvalitní (certifikace) polstrovaný obal, zpravidla aerolinky nenesou odpovědnost v případě poškození. V obou případech si budete muset v cílovém letišti poradit bez kočárku až k výdeji zavazadel. A tam si kočárek vyzvednete buď na páse mezi kufry nebo na přepážce nadrozměrných zavazadel – které se z letadla vykládají jako poslední, takže si s dítětem na rukách počkáte… V destinacích u moře navíc není s velkým kočárkem mnohdy komfortní jezdit – jsou zde úzké chodníky, lampy, zaparkovaná auta, časté schody apod., takže častěji než doma musíte kočárek poponášet. A pak je každé kilo znát.
Prostřednictvím rezervačního systému si zarezervujete kočárek včetně času vyzvednutí a odevzdání kočárku. Předání a vrácení mezi 22:00 a 06:00 hodinou je za příplatek 300,- Kč. Doba pronájmu je za každý započatý den – musím jej následně vyčistit a vyprat potah (ikdyž si jej půjčíte jen na odpoledne). Kočárek se vyzvedává a vrací u nás doma na Praze 6, okolo osmi minut autem od letiště, popř. dvacet minut městkou hromadnou dopravou. Den před vyzvednutím kočárku se s vámi telefonicky spojím, pošlu vám fotku kočárku, abyste se ujistila, že je kočárek pro vás připravený. A stačí už jen dorazit 😊 Na místě složíte v hotovosti zálohu, podepíšeme smlouvu o pronájmu, převezmete fakturu a naučím vás kočárek skládat a rozkládat a vysvětlím vše podstatné. Záležitost deseti minut.
Kočárek, který si ode mě půjčujete, má rozměry příručního zavazadla většiny aerolinek. Skutečnou certifikaci na palubu letadla má pouze Babyzen Yoyo. Pokud v tarifu vaší letenky máte zakoupené (např. u Ryanair je potřeba dokoupit) velké příruční zavazadlo, neměl by to být problém. Ale může se stát, že v letadle bude už příliš zavazadel, nebo palubní personál ne/bude mít svůj den a kočárek vám na palubu letadla nevezmou (je to jejich právo). Proto vám doporučím následující…
Pokud se tato situace stane, uložte kočárek do přepravního obalu a trvejte na jeho označení štítkem (stejně jako vašich zavazadel na přepážce), aby bylo možné kočárek při případné ztrátě dohledat. Po příletu jej najdete buď hned u východu z letadla, nebo na páse mezi ostatními zavazadly nebo na přepážce nadrozměrných zavazadel. Kočárek a přepravní tašku zkontrolujte. Případná poškození hned hlaste na příslušné přepážce, abyste mohli uplatnit náhradu škody. Já ji za vás vymáhat nemohu a nebudu.
Na základě mých cestovatelských zkušeností se vyplatí pár věcí: nastupovat do letadla mezi prvními (dokud panuje dobrá nálada a nezačíná boj o přihrádky nad hlavou), kočárek do tašky sbalit dřív než se postavíte do fronty na kontrolu letenek a dokladů před chobotem do letadla (aby letištní personál kočárek neviděl), zbytečně na něj neupozorňovat (třeba i přes logo kočárku na přepravní tašce přehodit mikinu – nebo se můžeme domluvit na zapůjčení diskrétního přepravního batohu na kočárek bez loga), nemít na sobě příliš dalších zavazadel, dítě dát do náruče doprovodu a prostě do letadla nastoupit. Kdo se moc ptá, moc se dozví – platí i v tomto případě.
Ano, ale ocením, když s kočárkem budete zacházet šetrně, aby se předešlo jeho zbytečnému opotřebení. Např. nejezdit s ním po písku (ono to stejně nejede a písek se dostává do ložisek koleček), neskládat kočárek na hrubém povrchu, kde by hrozilo jeho poškrábání, respektovat maximální nosnost kočárku apod.
S běžným „provozním“ ušpiněním se počítá. Samozřejmě ocením, když kočárek před vrácením lehce očistíte (např. vlhčeným ubrouskem). Je v pořádku, když kočárek vrátíte od písku, s drobky apod. Pokud je vaše dítě zvyklé v kočárku jíst, doporučuji se domluvit také na půjčení podložky, aby se předešlo skvrnám na potazích. Případné výrazné znečištění kočárku řeší podmínky pronájmu kočárku, se kterými musíte před vypůjčením kočárku souhlasit (např. pročůraný potah musím vyprat nad 60 stupňů, čímž riskuji poškození látky/aretačních prvků.. protože chci pro vás udržet vysokou kvalitu nabízených služeb, nikoliv jen „půjčit kočárek“).
Před každým pronájmem kočárku vyperu textilie, vysuším, vyžehlím, zkontroluji mechanismus skládání kočárku, rozeberu kolečka a vyčistím jim ložiska – jsou vždy připravené ve funkčním stavu. Kočárky jsou natolik kvalitní, že situace „rozbití opotřebením“ je nepravděpodobná. Když by tato situace nastala, řeší je podmínky pronájmu kočárku, se kterými musíte před vypůjčením kočárku souhlasit.
V tomto extrémní případě se budeme řídit podmínkami pronájmu kočárku, se kterými musíte před vypůjčením kočárku souhlasit. Vy budete vymáhat náhradu škody u aerolinek či prostřednictvím vašeho cestovního pojištění.
Kočárek vrátíte ve smluvenou hodinu na stejné místo jako při převzetí (pro pořádek – předání a vrácení mezi 22:00 a 06:00 hodinou je za příplatek 300,- Kč). Kočárek si prohlédnu a zhodnotím jeho stav. Pokud je vše v pořádku, což v drtivé většině případů je, vrátím vám zálohu a je to. Pokud je na kočárku výrazná závada, budeme postupovat podle podmínek pronájmu kočárku, se kterými musíte před vypůjčením kočárku souhlasit.
já i ostatní zájemci budeme rádi za recenzi na Googlu, firmy.cz nebo zaslání fotky z dovolené, kterou uveřejním (s vaším souhlasem) na tomto webu… a když o mých službách řeknete svým známým či si kočárek půjčíte zas 😊